Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkanych 

Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkanych 

Zgodnie z art. 6c ust 3e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1469) Zarząd Związku Gmin Krajny informuje, że w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, które obejmuje odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (firmy, instytucje) podpisano dwie umowy – na poszczególne części zamówienia (cz. I, cz. II). Umowy zostały zawarte na okres od 01.01.2023 r. do 30.09.2024 r. Okresy obowiązywania umów zostały wydłużone do końca marca 2025 r.

Właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne położonej na terenie funkcjonowania Związku Gmin Krajny, a która powstała w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Istnieje jednak możliwość wyłączenia się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez Związek. W tym celu właściciel może w terminie 60 dni od dnia powstania takiej nieruchomości złożyć pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu. W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ucpg oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia (art. 6c ust. 3b ucpg).

Informację o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obejmującego odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy opublikowano 01.04.2022r. na stronie internetowej Związku oraz Biuletynie Informacji Publicznej. Wskazano w niej termin (do 15 czerwca 2022 r.) na odwołanie oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość była wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia oraz złożenie oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości był objęty tym systemem. Oświadczenia te są skuteczne od dnia, w którym zaczęły obowiązywać umowy, tj. od 01.01.2023 r. i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.

Właściciel nieruchomości nie może wystąpić z systemu w trakcie obowiązywania umowy. Nieruchomości niezamieszkane będą mogły zostać wyłączone z systemu tylko po ogłoszeniu informacji o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obejmującego odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy na kolejne lata.

Wytworzył:
Udostępnił:
Patrycja Rutkowska
(2024-08-06 12:40:45)
Ostatnio zmodyfikował:
Patrycja Rutkowska
(2024-08-06 12:59:38)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki