Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - druk   PDF

 

Deklaracja dotyczy zarówno nieruchomości zamieszkałej jak i niezamieszkałej, domków letniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.

 

 

WAŻNE!

W przypadku składania każdej korekty, jak i deklaracji zmieniającej, należy złożyć dodatkowo pismo uzasadniające, w którym należy wyjaśnić powód nastąpienia korekty lub zmiany. Poniżej druk wyjaśnienia do deklaracji.

Wyjaśnienie do deklaracji

 

 

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest dokumentem na podstawie, którego właściciele nieruchomości sami określają wysokość opłaty.

Do złożenia deklaracji zobowiązani są właściciele, współwłaściciele , osoby posiadające nieruchomość w zarządzie, zarządcy nieruchomości, użytkownicy wieczyści.

Termin złożenia deklaracji:

- pierwszą deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca – w przypadku nieruchomości zamieszkanej ;

- pierwszą deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych – w przypadku nieruchomości niezamieszkanej.

- zmianę deklaracji należy w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany, dotyczy wszelkich zmian mających wpływ na wymiar kwoty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi / m.in.: zmiana liczby osób, zmiana sposobu gospodarowania odpadami komunalnymi, zmiana adresu zamieszkania /

- korektę deklaracji składamy w przypadku, gdy korygujemy uprzednio złożoną deklarację, która została błędnie sporządzona.

 

 

Przykład prawidłowo wypełnionej deklaracji dla nieruchomości zamieszkanej

PRZYKŁAD

 

A – datą powstania obowiązku ponoszenia opłaty jest moment zamieszkania nieruchomości, tj. 01.08.2015 r.

B – składającym deklaracje jest właściciel nieruchomości;

C – składającym deklaracje jest osoba fizyczna – Jan Kowalski posiadający nr pesel 85040407548 zamieszkujący nieruchomość znajdującą się na terenie gminy miasto Złotów, miejscowość – Złotów, ul. Bydgoska 10, poczta 77-400 Złotów, posiadający nr telefonu komórkowego +48 507 405 110 oraz adres e-mail jkowalski@onet.pl

C.4. – na terenie nieruchomości wskazanej w części C.1. odpady komunalne będą zbierane w sposób selektywny;

D.1. – na terenie nieruchomości wskazanej w części C.1. zamieszkują 4 osoby;

D.2. - zgodnie z wyliczeniem wysokość miesięcznej opłaty / płatnej do 10 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni / wynosi 38,00 zł / 4 osoby x stawka 9,50 zł. = opłata miesięczna 38,00 zł.;

G. - na terenie nieruchomości znajduje się kompostownik o pojemności 1 m3, do którego gromadzone będą odpady zielone;

H. - deklaracja została wypełniona w miejscowości Złotów, dnia 05.08.2015 r.

 

 

Przykład prawidłowo wypełnionej deklaracji dla nieruchomości niezamieszkanej

PRZYKŁAD

 

A – datą powstania obowiązku ponoszenia opłaty jest moment powstania na terenie nieruchomości odpadów komunalnych, tj. 01.08.2015 r.

B – składającym deklaracje jest najemca;

C – składającym deklaracje jest osoba fizyczna – Jan Nowak posiadający nr NIP 767 000 00 22 podając adres nieruchomości, z której odbierane będą odpady komunalne, tj. gmina miasto Złotów, miejscowość – Złotów, ul. Nowa 5, poczta 77-400 Złotów, posiadający nr telefonu komórkowego 504 215 110 oraz adres e-mail jnowak@onet.pl

C.4. – na terenie nieruchomości wskazanej w części C.1. odpady komunalne będą zbierane w sposób selektywny;

E.1.na terenie nieruchomości wskazanej w części C.1. odpady komunalne gromadzone będą w 1 pojemniku o pojemności 240 litrów, z liczbą odbiorów w miesiącu – 2 odbiory;

        - zgodnie z wyliczeniem wysokość miesięcznej opłaty / płatnej do 10 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni / wynosi 36,00 zł / 1 pojemnik x 2 odbiory w miesiącu x 18,00 /stawka opłaty / = opłata miesięczna 36,00 zł.;

G. - na terenie nieruchomości odpady zielone nie będą kompostowane w kompostowniku;

H. - deklaracja została wypełniona w miejscowości Złotów, dnia 04.08.2015 r.

 

 

Przykład prawidłowo wypełnionej deklaracji dla domku letniskowego

PRZYKŁAD

 

A – datą powstania obowiązku ponoszenia opłaty jest moment nabycia domku letniskowego , tj. 03.08.2015 r.

B – składającym deklaracje jest właściciel nieruchomości;

C – składającym deklaracje jest osoba fizyczna – Jan Kowalski posiadający nr pesel 85040407548 posiadający domek letniskowy pod adresem, tj. gmina Złotów, miejscowość – Sławianowo 14, poczta 77-400 Złotów, posiadający nr telefonu komórkowego +48 507 405 110 oraz adres e-mail jkowalski@onet.pl

C.4. – na terenie nieruchomości wskazanej w części C.1. odpady komunalne będą zbierane w sposób selektywny;

F.1.składający deklaracje posiada jeden domek letniskowy

       - zgodnie z wyliczeniem wysokość rocznej opłaty / płatnej do 10 stycznia po roku, którego opłata dotyczy/ wynosi 55,00 zł/ 1 domek letniskowy x 55,00 /stawka opłaty / = opłata roczna 55,00 zł.;

G. - na terenie nieruchomości znajduje się kompostownik o pojemności 1,2 m3, do którego gromadzone będą odpady zielone;

H. - deklaracja została wypełniona w miejscowości Złotów, dnia 05.08.2015 r.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Olejarczyk Katarzyna
(2013-05-07 11:59:59)
Ostatnio zmodyfikował:
Olejarczyk Katarzyna
(2015-08-06 14:18:51)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki